Dlaczego warto korzystać z gadżetów reklamowych?
Gadżety reklamowe to doskonały element kształtowania pozytywnego wizerunku firmy. Ponadto, według badań, upominki reklamowe to jedne z najskuteczniejszych i najtańszych form reklamowych, poza promocją w Internecie. Dlaczego jeszcze warto korzystać z gadżetów reklamowych i jakie wybrać? Wyjaśniamy poniżej.
Gadżety reklamowe to skuteczna i tania forma promocji firmy
Gadżety reklamowe to jedna z najstarszych form reklamy, która nie została zdezaktualizowana. Upominki wręczane są klientom obecnym i potencjalnym czy partnerom biznesowym, w celu budowania pozytywnego wizerunku firmy. Charakter gadżetów reklamowych może być bardzo indywidualny, co pozwala nieco odstąpić od reklamy masowej nakierowanej do anonimowego odbiorcy i zamiast tego budować bezpośrednie relacje. Gadżety nierzadko bezpośrednio wspierają sprzedaż i zwiększają rozpoznawalność marki (klient korzysta bowiem z upominku na co dzień, przez co obcuje także stale z naszą marką – w efekcie jej istnienie jest utrwalone w świadomości, co zwiększa szanse na zakup).
Korzyści z oferowania gadżetów reklamowych jest więcej. Jak wskazują badania przeprowadzone przez Polskę Izbę Artykułów Promocyjnych w 2015 roku, według właścicieli firm upominki reklamowe to jedna z najskuteczniejszych i najtańszych form promocji, poza reklamą internetową. Według przedstawionych danych, niemal 71% osób, które odpowiadają w badanych firmach za działania reklamowe, potwierdza skuteczność wykorzystywania gadżetów reklamowych.
Jakie są korzyści z oferowania gadżetów reklamowych?
Poza powyższymi argumentami, za oferowaniem gadżetów reklamowych przemawia jeszcze kilka innych korzyści. To m.in.:
- pretekst do nawiązania rozmowy – wykorzystując gadżety, skracamy dystans między firmą a klientem, a upominek mu wręczony może być wstępem do rozmowy czy pretekstem do wysłania oferty,
- lepsza efektywność handlowa – w przypadku oferowania gadżetów reklamowych podczas spotkania czy rozmowy, nawiązanie wartościowej relacji z klientem będzie wymagało zdecydowanie mniej czasu i energii, co wpływa na poprawę efektywności,
- tworzenie pozytywnych skojarzeń z firmą – wręczając klientowi upominek, budujemy w nim przekonanie, że jest wyróżniony i wpływamy na poprawę jego samopoczucia. Tym samym wywołujemy u odbiorcy pozytywne skojarzenia z naszą firmą, co jest bardzo istotne podczas decyzji zakupowych,
- eksponowanie wyznawanych wartości – poprzez odpowiedni dobór gadżetów reklamowych możemy eksponować klientom (lub kontrahentom) wartości, jakie wyznaje nasza firma, np. oferując torby ekologiczne z naszym logo pokazujemy, że dbamy o środowisko lub mamy profil firmy związany z ekologią (np. sklep z naturalnymi kosmetykami),
- klient staje się nieformalnym ambasadorem naszej firmy – oferując klientom wysokiej jakości gadżety reklamowe, które są jednocześnie praktyczne, zyskujemy możliwość darmowej reklamy. Klient posługując się na co dzień naszym gadżetem (np. nosząc praktyczną torbę bawełnianą) staje się niejako nieformalnym ambasadorem marki.
Gadżety reklamowe – czym kierować się podczas wyboru?
Gdy zdecydujesz się na zakup gadżetów reklamowych, istotne jest, aby nie zamawiać ich pochopnie – nie każdy gadżet będzie bowiem adekwatny do rodzaju Twojej działalności czy grupy docelowej. Np. jeśli Twoimi klientami są głównie młodzi ludzie, zdecydowanie bardziej sprawdzą się designerskie koszulki czy praktyczne pendrive’y od eleganckich długopisów. Z drugiej strony wiele firm kieruje swoje produkty do szerszej klienteli o dużej rozbieżności wiekowej – wówczas warto postawić na gadżety uniwersalne, np. kubki czy torby z logotypem marki.
Wybór rodzaju gadżetu to nie wszystko. Istotne jest, aby był to produkt solidny i wysokogatunkowy – przekaże tym informację, że produkty lub usługi naszej marki również są na wysokim poziomie. Warto także wybrać gadżet praktyczny, aby klient miał wiele okazji do korzystania z niego, co utrwali w jego świadomości istnienie marki. Im częściej będzie on ponadto używał naszego gadżetu, tym bardziej zwiększy się rozpoznawalność marki w jego otoczeniu – dzięki czemu zyskamy potencjalnych klientów.
Istotnym elementem jest logo widoczne na produkcie. Należy zwrócić uwagę, aby było wykonane solidnie, z pomocą technik, dzięki którym będzie wyglądać estetycznie mimo upływu czasu.
Dlaczego warto kupić ekologiczne gadżety reklamowe?
Coraz więcej firm skłania się ku ekologicznym rozwiązaniom w swojej działalności, także jeśli chodzi o wybór gadżetów promocyjnych. Gadżety wykonane z naturalnych surowców są obecnie bardzo dobrze postrzegane, szczególnie przez młode pokolenie świadome konieczności dbania o środowisko naturalne. Oferując ekologiczne gadżety, przyczyniamy się do propagowania ekologicznego stylu życia i stawiamy naszą firmę w bardzo dobrym świetle. Jeśli zatem mamy taką możliwość, warto wybrać ekologiczny gadżet z naturalnych materiałów, zamiast produktu z plastiku. Takie działanie z pewnością wzmocni pozytywny odbiór marki.
Przykładem ekologicznego gadżetu reklamującego naszą firmę może być torba bawełniana, która ma bardzo uniwersalne zastosowanie, a więc trafi do szerokiego grona potencjalnych klientów.
Świadomość, kim jest nasz klient i czego potrzebuje jest motorem do rozwoju firmy.